Alt om Behandlinger ved Lambertseter Kiropraktorsenter og Fysioterapi

Her er en oversikt over hva vi behandler og behandlingsmetodene vi bruker ved Lambertseter Kiropraktorsenter og Fysioterapi.

Via lenkene nedenfor kan du lese mer detaljer om våre behandlingsmetoder, diagnoser vi behandler og mulige positive helsefordeler du som pasient kan forvente deg.

Vi Behandler Alle Smerter og Feilfunksjoner i Muskler og Ledd

Vår tverrfaglige klinikk med moderne kiropraktorer og fysioterapeuter behandler alle typer av smerter og dysfunksjon i muskler, sener, nerver og ledd. Hos oss kan du forvente en helhetlig tilnærming for å komme tilbake til en smertefri hverdag. Dette er en av kjerneverdiene våre ved Vondtklinikkene.

• Fysioterapi

• Fysikalsk Behandling
    • Rehabilitering
    • Treningsveiledning
  • Moderne Kiropraktikk

• Leddbehandling og Leddmobilisering
    • Muskulær Behandling
    • Traksjon (Dekompresjonsbehandling)
  • Trykkbølgebehandling

• Akillessmerter
    • Fot og Ankelproblematikk
    • Golfalbue
    • Hoftesmerter
    • Hoppekne (Jumpers Knee)
    • Isjialgi og Isjias
    • Kalkskulder
    • Knesmerter
    • Løperkne (Runners Knee)
    • Overtråkk
    • Piriformis Syndrom
    • Plantar Fascitt
    • Skadetilheling
    • Skuldersmerter
    • Tennisalbue (Lateral Epikondylitt)
  • Massasje

• Idrettsmassasje
    • Klassisk Massasje
    • Velværemassasje
  • Muskuloskeletal Laserterapi

• Fibromyalgi (1)
    • Karpaltunnelsyndrom
    • Kroniske Smerter
    • Nervesmerter og Radikulopati
    • Nevropatiske Smerter
    • Skadetilheling

Fysioterapi og Fysikalsk Behandling

Fysioterapeuter ved våre klinikker sikter alltid mot å være i eliten innen fysikalsk behandling og treningsveiledning. Dette innebærer utredning og behandling av bløtvevsskader (muskler, bindevev og sener), samt hjelp med trening og rehabilitering i forhold til din smerteproblematikk. Les mer her.

Hodepine – Utredning og Behandling

Hodepine kan virkelig ødelegge hverdagen. Det finnes en lang liste med forskjellige typer av hodepine, hvorav de vanligste er stresshodepine, nakkehodepine og migrene. Det er også viktig å nevne at de aller fleste presentasjoner av hodepine er kombinasjonsbetinget – altså at det for eksempel kan være både nakkehodepine og migrene. Våre klinikere kan hjelpe deg med å kartlegge din hodepineproblematikk og hjelpe deg med best mulig behandling. Les mer her.

Intramuskulær Akupunktur (IMS)

Ved våre klinikker har våre moderne klinikere høy kompetanse innen nålebehandling. Denne fysikalske teknikken blir også kalt idrettsakupunktur, intramuskulær stimulering (IMS), tørrnåling eller medisinsk akupunktur. Muskulær akupunktur brukes gjerne ved dype muskelspenninger og myalgier. Les mer her.

Massasje og Muskelterapi

Våre moderne klinikere behandler muskler, sener og ledd. Ved klinikken vår tilbyr vi også forskjellige varianter av massasje for behandling av dype muskelspenninger og smertesensitiv muskulatur. Dette inkluderer blant annet idrettsmassasje, lymfestimulerende massasje og velværemassasje. Les mer her.

Moderne Kiropraktorbehandling

Ved våre klinikker er elitekompetanse i høysetet. En moderne kiropraktor har 6-årig mastergradsutdannelse (inkludert ett år i turnus) innen utredning og behandling av smerter og feilfunksjon i muskler, sener, nerver og ledd. Les mer her.

Muskuloskeletal Laserterapi

Laserterapi brukes til behandling av muskuloskeletale diagnoser i muskler, nerver og sener – uten bivirkninger. Behandlingsmetoden kan også vise til godt dokumenterte effekter (1). Forskning har bevist at det kan behandle seneskader, senebetennelser og stimulere raskere tilheling ved muskelskader. En populær behandling for både mosjonister og toppidrettsutøvere. Les mer om denne toppmoderne behandlingen her.

Svimmelhetsbehandling

Svimmelhet er rangert som et av de mest dehabiliterende symptomene vi kan oppleve. Krystallsyken og nakkerelatert svimmelhet er de to vanligste årsakene til at man opplever svimmelhet. Flere av våre klinikere mottar pasienter direkte henvist fra ØNH-legespesialister hvor vestibulære årsaker er utelukket. Et tverrfaglig samarbeid som kan vise til utmerkede resultater. Våre klinikere er utdannet innen utredning, reposisjoneringsmanøvre og behandlingsmodaliteter mot svimmelhet. Les mer om hvordan vi kan hjelpe deg her.

Terapeutisk Ultralyd

Ved bruk av terapeutisk ultralyd benyttes lydbølger for å stimulere reparasjon og tilheling av muskler og sener. Behandlingsmetoden har dokumentert virkning på flere muskuloskeletale tilstander – inkludert seneskader (1), muskeltraumer (2) og revmatisk artritt (3). Behandlingen har ingen kjente bivirkninger. Les mer om denne skånsomme behandlingen her.

Traksjonsbehandling (Spinal Dekompresjon)

Behandling med traksjonsbenk benyttes primært sett mot prolapsproblematikk og spinal stenose (trange nerveforhold i spinalkanalen i ryggen). Behandlingsformen har godt dokumentert effekt mot prolapsproblematikk – og studier har vist at det fører til bedre plassforhold og økt skivehøyde. Les mer om denne behandlingsformen her.

Trykkbølgebehandling

Vår klinikk innehar et toppmoderne trykkbølgeapparat som bruker trykkbølger for å bryte ned skadevev ved skader og betennelser i muskler og sener. Denne behandlingen er særlig effektiv ved senebetennelse i skuldrene, plantar fascitt, tennisalbue, akillesproblematikk og hoftesmerter. Du kan lese mer om hvordan trykkbølgebehandling fungerer her.

Behandlingsområder

– Diagnoser vi behandler

Ved å trykke på denne kategorien så kan du lese mer om hvilke diagnoser og anatomiske områder som vi behandler – vi minner dòg på at vi, som moderne klinikere, kan hjelpe deg med alle plager i muskler, sener, nerver og ledd.

Klikk her for å se en omfattende liste med muskuloskeletale diagnoser og plager som vi behandler.

• Leddsmerter og Feilfunksjon

• Fasettleddslåsninger
    • Redusert Bevegelighet
    • Stivhet og Smerter
  • Muskelspenninger og Myalgier

• Bløtvevsproblematikk
    • Muskelsmerter
    • Skadevev
  • Nervesmerter

• Avklemming
    • Irritasjon
    • Isjias og Isjialgi
    • Prolaps
    • Skivebukning
  • Seneproblematikk

• Seneskader

Besøk lenken nedenfor for å se hele listen av muskuloskeletale diagnoser som vi behandler. Ta ellers gjerne kontakt med oss hvis du lurer på noe angående din problematikk.

Anbefalinger:

«En utrolig dyktig, kunnskapsrik, profesjonell og engasjert kiropraktor som har hjulpet meg med ulike plager i mange år. Et varmt menneske som ser og forstår deg, og strekker seg langt for at man skal bli kvitt de utfordringer man har. Anbefaler han på det sterkeste!»

«Kan anbefale Alexander på det varmeste. Er meget dyktig, empatisk og imøtekommende. Undersøkte meg nøye på første konsultasjon og ga meg veldig gode forklaringer underveis. Jeg bor i Oslo så det var jo litt reisevei tur/retur når han jobbet i Eidsvoll tidligere. Hadde hørt så mye bra om han og den enorme interessen han har for faget sitt. Merket bedring allerede etter første gang. Kan ikke få fullrost han nok, bedre kiropraktor kan man ikke finne.«

«Alexander er dyktig, kunnskapsrik og hyggelig. Han har gitt meg god behandling og oppfølging. Alexander har min fulle tillit. Veldig synd at du flytter, men det er verdt reisen for å fortsette behandling.»

«Jeg opplever Alexander som imøtekommende og hyggelig. Han har mye kunnskap og ekspertise og tar pasienten på alvor. Har fått trygg og god behandling samt gode behandlingsplaner, og han gir god informasjon og gode råd underveis.»

«Mitt første besøk hos kiropraktor, og det var en meget bra og behagelig person jeg møtte. Så synd at Alexander skal slutte (i Eidsvoll)! Men jeg tar gjerne turen dit. Lykke til i ny jobb, på et nytt sted.»

Spørsmål? Eller ønsker du å bestille time?

Hvis du har noen spørsmål er det bare å kontakte oss. Her finner du kontaktinformasjonen vår, samt online timebestilling. Du kan også lese mer om våre behandlere hvis ønskelig.