Inngått fysikalsk samarbeidsavtale med Lambertseter IF

Lambertseter Kiropraktorsenter og Fysioterapi er både stolte og glade over å få være med på laget til Lambertseter IF. Idrettsforeningen har over 1000 aktive medlemmer innen blant annet allmennidrett, fotball, håndball, innebandy og badmintion.

Et viktig mål for samarbeidet er at klinikken, med sin ekspertise innen utredning, behandling og rehabilitering av idrettsskader, skal bidra til å redusere skader og skadefravær. Med vårt faglige engasjement, ekspertise og vår erfaring innenfor idrettskiropraktikk, idrettsfysioterapi, rehabiliteringsterapi og moderne behandling, stiller vi med god kompetanse for å få til dette.

Bestill time: Rabatterte priser for Lambertseter IF

Hos oss får alle medlemmer av Lambertseter IF 20% rabatt på funksjonelle utredninger og alle typer av behandling (kiropraktikk, fysioterapi, idrettsmassasje, akupunktur, trykkbølge med mer).

Slik bestiller du time:

– Trykk på timebestilling

– Gå videre inn på online booking

– Velg knappen med «IDRETT: Lambertseter IF – Fysioterapeut» eller «IDRETT: Lambertseter IF – Kiropraktor»

– Finn deretter ønsket tidspunkt

– Alle våre klinikere utfører de ulike behandlingsteknikkene (så du kan bestille hos hvem du vil)

Skadeforebyggende og pro-aktive tiltak

Våre kiropraktorer og fysioterapeuter er offentlig autorisert helsepersonell med omfattende erfaring og faglig kompetanse. Vi jobber blant annet tett med en rekke lokale idrettslag innen skadeforebygging, rehabiliteringstrening og fysikalsk behandling. Vår hovedrolle ligger primært sett innen tiltak, øvelser og behandling som kan bidra til å forebygge at skader oppstår – eller at de ikke blir så alvorlige som de kunne blitt uten profesjonell hjelp og veiledning.

Vanlige idrettsskader og problemstillinger

Våre kiropraktorer og fysioterapeuter vil kunne bidra med å undersøke og utrede smerter, feilfunksjon og skader i muskler, sener, ligamenter, ledd og nerver. Dersom det er medisinsk indisert har vi også henvisningsrett til bildediagnostikk og sykmeldingsrett dersom det er behov for dette. Nedenfor kan du se en liste over vanlige idrettsskader vi jobber mye med:

• Beinhinnebetennelse (medialt tibialt stress syndrom)
  • Hoftesmerter
  • Knesmerter og kneskader
  • Overtråkk og ankelskader
  • Ryggplager
  • Senebetennelser og seneskader

Hos mange yngre er det nødvendig at vi kommer inn med kyndig informasjon om belastningsstyring og nok restitusjon. Det er særlig visse aldersgrupper som har en tendens til å overbelaste og drive med veldig mange idretter samtidig – og dette kan resultere i skader og smerter.

Vi hjelper deg tilbake på banen

Når skaden og uhellet først har vært ute, så er det nyttig å kunne få en profesjonell vurdering – blant annet for å faststille en diagnose. En slik funksjonell og klinisk undersøkelse bidrar til å kartlegge eventuelle begrensninger og skadeområder. Samlet sett gir dette grunnlag for hvilke øvelser du bør gjøre og med hvilken intensitet. Våre klinikere vil hjelpe deg med å sette sammen en progresjonsplan med konkrete mål for hvordan du skal komme deg raskest tilbake til idretten du elsker – uten å forhaste deg.

Kontakt oss gjerne via en av våre kontaktmuligheter, kontaktskjema eller på vår Facebook-side hvis du har noen spørsmål. For timebestilling har vi døgnåpen online timebestilling – slik at du kan finne konsultasjonstiden som passer best for seg selv. Du kan også gjerne ringe oss innenfor klinikkens åpningstider, men det beste for alle parter er altså å bruke online booking. Våre dyktige behandlere ser fram imot til å hjelpe deg. Hvis du ikke bor i Oslo kan du se en oversikt over våre andre tilhørende klinikker her (Vondtklinikkene – Tverrfaglig Helse).

«- Vi heier på Lambertseter IF!«