Gina Aas Vissheim

Fysioterapeut (Offentlig autorisert, MNFF)

Kontaktinformasjon: Fysioterapeut / 62 80 90 30 / TIMEBESTILLING / lambertseterkiropraktorsenter@outlook.com

Kort fortalt

– Offentlig autorisert fysioterapeut (MNFF)

– Aktiv smertebehandling og rehabiliteringstrening

– Kompetanse og erfaring innen kvinnehelse og bekkenbunntrening

– Tilbyr fysioterapi, vestibulær rehabilitering, pediatrisk fysioterapi, trykkbølgebehandling, krystallsykebehandling, bindevevsbehandling, laserterapi, muskulære teknikker, graston (IASTM), triggerpunktbehandling, sportsmassasje, intramuskulær akupunktur, samt treningsveiledning og opptrening.

Blid fysioterapeut med omfattende fagkompetanse

Gina er en evidensbasert og moderne fysioterapeut som kan hjelpe deg med utredning, behandling og rehabiliteringstrening for skader og plager i muskler, sener, nerver og ledd. Hun er utdannet i Oslo og har tidligere jobbet med en godt variert pasientgruppe – som inkluderer pasienter med plager i rygg, hofte og skuldre, samt plager i hender og føtter.

Gina jobber også aktivt med pasienter innen kvinnehelse, svangerskapsplager og bekkenbunntrening. Hun har en bred variasjon av sine pasienter – og hjelper også dansere, idrettsutøvere, revmatikere og post-operative pasienter.

Hun er særlig interessert i:

• Albue, hånd og håndleddsmerter (inkludert karpaltunnelsyndrom)
  • Artrose og revmatiske lidelser
  • Bekken, svangerskapsplager og kvinnehelse
  • Fysikalsk behandling
  • Idrettsskader (inkludert seneavrivninger og overtråkk)
  • Knesmerter og kneskader
  • Langvarige ryggsmerter
  • Muskelsmerter
  • Nevropati (inkludert polynevropati)
  • Pediatrisk fysioterapi
  • Post-operativ fysioterapi (opptrening etter operasjoner)
  • Rehabiliteringstrening etter skiveprolaps i nakke eller rygg
  • Vestibulær rehabiliteringsopptrening

«Gina er en utrolig støttende og dyktig fysioterapeut. Hos henne vil du virkelig føle deg godt ivaretatt og hørt. Og vi vet jo alle hvor viktig det er å ha en positiv støttespiller når det kommer til veien tilbake etter en skade eller langvarige smerter. Hun er svært populær blant sine kollegaer – og er alltid blid. Anbefales på det aller sterkeste!»

Særskilte kompetanseområder

Gina behandler og rehabiliterer plager og skader i hele kroppen – som inkluderer muskler, sener, ligamenter, nerver og ledd. Dette inkluderer muskelsmerter, leddstivhet, seneskader og nerveavklemming (isjias) for å nevne noen av kompetanseområdene hennes. I tillegg har hun signifikant kompetanse innen pediatrisk fysioterapi, kvinnehelse og bekkenbunntrening.

• Albue og håndsmerter

Mange diagnoser og skader kan inntreffe i albuen, underarmen og hendene. Blant annet kan Gina hjelpe deg med:

• Golfalbue (seneskade på innsiden av albuen)
  • Karpaltunnelsyndrom (avklemming i håndleddet)
  • Musearm (overbelastning av underarmen)
  • Pronator teres syndrom (overbelastning av underarmen)
  • Senebetennelser og seneskader
  • Tennisalbue (seneskade på utsiden av albuen)
  • Artrose og revmatiske diagnoser

Artrose innebærer leddslitasje. Slik leddslitasje inntreffer ofte først i de mest vektbærende leddene – og forekommer hyppigst i:

• Hoftene
  • Knærne
  • Lavryggen
  • Nakkeovergangen

Slik leddslitasje kan medføre både stivhet og smerter – som igjen kan føre til enda mer feilbelastning mot de negativt påvirkede områdene. I tillegg til artrosepasienter jobber våre fysioterapeuter også aktivt med revmatikere og kroniske smertepasienter.

• Bekkenbunn og kvinnehelse

Gina har erfaring og tilleggskompetanse innenfor kvinnehelse og bekkenbunnstrening. Dette innebærer altså at hun kan hjelpe til og veilede ved svangerskapsplager, bekkenbunnsplager (som kan gi grunnlag for inkontinens) og andre bekkenplager (slik som bekkenløsning). Hvis ønskelig kan du lese mer om hvordan fysioterapi kan hjelpe kvinner med redusert funksjon i bekkenbunnen her. Faktisk kan slik rehabiliteringstrening virkelig føre til store forbedringer når det kommer til livskvalitet og trygghet i hverdagen.

• Fysikalsk behandling

Veiledning og gjennomgang av rehabiliteringsøvelser er essensielt innen fysioterapi, samt gradvis progresjon. Men her føler vi også at det er viktig å få fram at Gina også behandler skader og smerter aktivt ved bruk av fysikalske behandlingsteknikker slik som massasje, muskelknutebehandling, intramuskulær akupunktur (tørrnåling), trykkbølgebehandling og nervemobiliseringsøvelser.

Dette for å understreke av våre dyktige fysioterapeuter jobber både aktivt med hendene og også veileder gjennom rehabiliteringstrening for å oppnå best mulige resultater.

• Idrettsskader (inkludert seneavrivninger og overtråkk)

Det finnes et bredt spekter av idrettsskader – og disse er da gjerne spesifikt relatert til belastningen i de enkelte sportene. For eksempel er det innen håndball særlig vanlig med skader i knær, ankler og skuldre. Tidlig utredning, veiledning, behandling og rehabiliteringstrening reduserer risikoen for langvarige skadeavbrekk – og gjør at man får gjort de riktige grepene til riktig tid.

• Knesmerter og kneskader

Knærne våre er utrolige viktige for god funksjon i hele kroppen. Derfor kan det være svært frustrerende når disse blir vonde og ikke fungerer som de skal. Hos oss kan du få hjelp med blant annet:

• Fremre korsbåndskade
  • Bakre korsbåndskade
  • Ligamentskader
  • Senebetennelse
  • Meniskskade
  • Hopperkne
  • Kneartrose
  • Seneskade
  • Løperkne
  • Langvarige ryggsmerter

Ryggen er en komplisert struktur og består av en rekke biomekaniske komponenter. Dersom det oppstår feilfunksjon i en eller flere av disse kan dette medføre smerter, stivhet og redusert styrke. Gina kan hjelpe deg med å kartlegge ryggfunksjonen din – og bidra til å forstå hvorfor du har vondt, samt hva som kan gjøres med det.

• Nevropati (inkludert polynevropati)

Det finnes en rekke diagnoser som kan gi grunnlag for nevropati – inkludert diabetes. Ved nevropati som påvirker føtter og ankler kan dette medføre problemer med balansen, ganglaget og koordinasjonen. Her kan tilrettelagt fysioterapi rettet inn mot rehabilitering og opptrening spille en sentral rolle – og Gina hjelper deg gjerne.

• Pediatrisk fysioterapi (for spedbarn og barn)

Gina har også god faglig kompetanse og erfaring innenfor pediatrisk fysioterapi. Altså hjelp, veiledning, øvelser og aktiv behandling for spedbarn og barn. Aktuelle pasientkasuser innenfor denne kategorien kan inkludere spedbarn med redusert bevegelsesutslag i nakken – eller som virker veldig urolige (akkurat som om de har vondt eller er ubekvemme).

Ved motorisk undersøkelse av spedbarn vil Gina blant annet vurdere bevegelighet, generell funksjonalitet og gjennomføre visse pediatriske tester. Foreldre vil da også gjerne få øvelser de kan gjøre sammen med barnet – ofte i form av lek og aktiviteter rettet inn mot funnene fra den funksjonelle utredningen.

• Post-operativ fysioterapi

Post-operativ fysioterapi innebærer veiledning og hjelp med riktig opptrening etter en operasjon. For de aller fleste kan det være veldig nyttig å motta kyndig veiledning i forhold til hvilke øvelser man skal gjøre til hvilken tid. Med andre ord – en konkret og tilrettelagt rehabiliteringsplan. På denne måten kan man sikre best mulige resultater og unngå skader i oppbygningsfasen.

• Senebetennelser og seneskader

Trenger du hjelp med en lei senebetennelse eller seneskade som ikke vil gi seg? Da kan en grundig funksjonell vurdering være på sin plass. Her vil man blant annet kartlegge nærliggende strukturer og se om det er avvik i disse som gjør at den påvirkede senen overbelastes – og dermed ikke leger som den skal. Trykkbølgebehandling er også en aktuell behandlingsform for kroniske og langvarige seneplager – både senebetennelser og seneskader.

• Vestibulær rehabiliteringstrening (svimmelhetstrening)

Det finnes mange ulike muligheter for at man har redusert balanse eller føler seg ustø og svimmel. Noe av det viktigste her er at man ikke lar dette utvikle seg negativt ved å unngå bevegelse i hverdagen. Dersom vi blir for stillesittende og passive vil dette, tvert i mot, føre til at funksjonen i indre øret blir svekket og at vi har enda lavere terskel for å bli svimle. Vestibulær habitueringstrening og spesifikke øvelser kan hjelpe deg med å få en hverdag med bedre balanse og mindre svimmelhet.

Bestill time hos Gina her

For å bestille time hos Gina kan du enten benytte deg av vår døgnåpne online timebestilling (via knappen nedenfor) eller ringe oss innenfor klinikkens åpningstider. Hvis mulig setter vi stor pris på om du benytter online timebestilling. Dersom du har noen spørsmål du ønsker å få besvart før du setter opp time kan du sende oss en melding på Facebook-siden vår (lenken åpner i nytt vindu) eller via kontaktskjemaet vårt. Vi ser fram i mot til å høre fra deg.